Děkujeme za Váš zájem o umělecká díla vystavená v rámci výstavy Automobilové klenoty 2024. Pokud nám vyplníte svoje kontaktní údaje, předáme je autorovi, který se s Vámi spojí.
Upozorňujeme, že případný prodej je věcí čistě mezi prodávajícím a kupujícím a pořadatel výstavy Automobilové klenoty nenese v jeho souvislosti žádnou právní ani jinou odpovědnost.
26. – 27. dubna 2025
10:00 – 18:00
Organizátoři akce:
Golf Club Hostivař, z.s,
SPORT Hostivař, a.s
U Golfu 565
109 00 Praha 10
www.golfhostivar.cz
info@automobiloveklenoty.cz
Automobilové klenoty © 2024
Oficiální předprodej vstupenek bude zahájen v listopadu 2024
Jawa 700 z roku 1935: Unikátní kousek s poválečnou historií
Tento automobil Jawa 700 z roku 1935 je skutečně jedinečný. Jedná se o jediný vyrobený exemplář s karoserií pocházející z přibližně 50. let minulého století. Představuje fascinující ukázku kreativity a vynalézavosti v dobách, kdy byly automobily vzácným zbožím.
Současný majitel vůz získal před 20 lety od moravského sběratele, který vůz zrenovoval do současného stavu. Historie výrobce karoserie je dodnes obestřena tajemstvím. Karoserii údajně vyrobil a pravděpodobně i navrhnul jistý pan Klusák, zkušený klempíř, který pracoval v několika renomovaných karosárnách (např. Tměj a Sodomka). Na karoserii byly použité některé díly z poválečných automobilů Škoda. Pozoruhodností jsou dveře, které se otevírají proti směru jízdy a mají sílu až 20cm!
Tento automobil Jawa 700 s unikátní karoserií má velkou historickou hodnotu. Představuje důkaz o vynalézavosti a šikovnosti lidí v poválečném Československu, kteří si museli sami vyrábět automobily, jelikož jich na trhu byl zoufalý nedostatek.
Technické specifikace:
Popis vozidla:
Ta se jmenuje 6C 2500 Turismo a je z prvního roku výroby verze 2500, tedy roku 1939. Připomeneme, že stejně jako ostatní modely milánské automobilky, i 6C byla vždy považováno za dokonalé spojení noblesy, reprezentativního a samozřejmě také sportovního charakteru. To platí i pro berlinu, která byla výkonným GT své doby.
Pod krásnou karoserií pracuje řadový šestiválec DOHC se dvěma ventily na válec s hliníkovou hlavou. Z objemu 2443 cm3 dával výkon 87 koní při 4600 otáčkách. V praxi je motor velmi živelný a pocitově pro karoserii o hmotnosti 1,5 tuny víc než dostatečný – není problém překonat rychlost 100 km/h.
Představený vůz má velmi zajímavou historii, spojený s tehdejším Československem – o jeho příjezdu do naší země se ví málo, ale každopádně stopa začíná v roce 1959, kdy vůz přišel do rukou Karla a Jany Martincových, kteří ho dlouhodobě využívali. Společně se synem Ivem se pak majitel na konci 70. let pustil do komplexní renovace, což bylo za socializmu samozřejmě velkou výzvou.
Každopádně vůz po smrti otce zůstal v rodině a využíval ho syn Ivo, který s ním jezdil na srazy a užíval si jeho jedinečnost. Zůstal majitelem až do současnosti, kdy bylo rozhodnuto o tom, že rodinný poklad najde nového majitele.
Originalita vozidla – které části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Stav Alfy 6C Turismo je v mnoha ohledech předmětem diskuzí – lak není valné kvality, motor bude potřebovat přetěsnit, případně některé nedobové detaily změnit (či ponechat). Interiér je v hezkém stavu, čalouněný černou kůží/koženkou. V různých ohledech je na voze patrná velmi pěkná patina, vhodná zachování. Jízdně je schopný, všechno funguje, převodovka hezky řadí a motor má chuť jezdit. Malinko je znát, že vůz v poslední době moc nenajezdil, což by chtělo změnit.
Popis:
Podle Adama Ferringtona, historika Maserati, bylo toto vozidlo s výrobním číslem #1525 dodáno v dubnu 1935 Franco Sardi z Janova pro jeho řidiče Ferdinando „Nando“ Barbieri (1907-1997). Barbieri závodil s autem značně a účastnil se v závodech „voiturette“ a v některých závodech do vrchu tři sezóny (1935-1937).
V roce 1937 začal vůz ukazovat svůj věk, takže Sardi a Barbieri se rozhodl jej upgradovat, aby byl konkurenceschopný. Auto se znovu objevilo v Campione d’Italia v září 1937. Barbieri svou závodní kariéru ukončil na konci sezóny 1937.
Vozidlo zůstalo bez závodu až do vypuknutí války. Po druhé světové válce se nakrátko znovu objevilo v Itálii, v roce 1947, v rukou jednoho Lorenza Arrigoniho. Auto bylo tehdy exportováno do bývalé italské kolonie Eritrea.
Vůz získal z Eritreje Colin Crabbe kolem roku 1965. Crabbe brzy prodal auto Danu Marguliesovi, narozenému v Rumunsku prodejce klasických automobilů ve Spojeném království Byl považován za doyena jeho oboru, těší se dlouhé kariéře závodění klasických vozů zahrnujících více než pět desetiletí. Margulies vlastnil širokou škálu závodní vozy Maserati. #1525 bylo dobře připraveno a objevilo se na zhruba tuctu akcí v letech 1969 až 1973.
Od poloviny 70. let auto několikrát změnilo majitele. V roce 1979 jej prodal holandský prodejce klasických automobilů Rudy Pas Yoshijuki Hayashi, japonský sběratel. Hayashi se rozhodl svou sbírku rozptýlit v polovině 90. let. Vůz pak koupil Mario Bernardi, Němec sběratel a prodejce exotických italských sportovních a závodních vozů. Ivo Smutný vůz koupil v roce 2021 a rozhodl se ho vrátit závodních okruzích. Vůz se objevil například na Ecce Homo 2022.
Popis vozidla – BMW E9 je řada kupé vyráběných v letech 1968 až 1975.
Model E9, který byl původně uveden na trh jako model 2800 CS, vycházel ze čtyřválcových kupé BMW 2000 C / 2000 CS, která byla zvětšena tak, aby se do nich vešel šestiválcový motor BMW M30. Karoserii E9 postavila společnost Karmann.
Jako závodní vůz byl E9 velmi úspěšný v Mistrovství Evropy cestovních vozů a v Deutsche Rennsport Meisterschaft, zejména homologační model 3.0 CSL.
Řada E9 byla nahrazena řadou E24 6.3.0 CS/CSi
BMW 3.0 CS z roku 1974 (model v USA)
Model 2800CS byl v roce 1971 nahrazen motory 3.0 CS a 3.0 CSi, které byly převrtány a poskytly zdvihový objem 2 986 cm3 (182,2 cu in). Motor 3.0 CS má kompresní poměr 9,0:1, dva karburátory a produkuje 134 kW (180 k) při 6000 ot./min. Motor 3.0 CSi má kompresní poměr 9,5:1, elektronické vstřikování paliva Bosch D-Jetronic a produkuje 149 kW (200 k) při 5500 ot./min. [2] Možnosti převodovky byly 4stupňová manuální nebo 3stupňová automatická.
V roce 1973 vyhrál Toine Hezemans mistrovství Evropy cestovních vozů s vozem 3.0 CSL a s vozem 3.0 CSL společně s Dieterem Questerem zvítězil ve své třídě v Le Mans. Hezemans a Quester obsadili druhé místo v Grand Prix Německa cestovních vozů 1973 na Nürburgringu, když je porazili pouze Chris Amon a Hans-Joachim Stuck s dalším vozem 3.0 CSL. [20] Vozy 3.0 CSL vyhrály Evropský šampionát cestovních vozů v letech 1975 až 1979. [21][22]
S vozem 3.0 CSL se závodilo v šampionátu IMSA GT v roce 1975 a během sezóny vyhráli závody Sam Posey, Brian Redman a Ronnie Peterson. [20]
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): vozidlo je po kompletní renovaci od společnosti M.Y.C. REPAIR S.R.O. Nová Ves 10, Kněžmost Česká Republika.
Popis vozidla – Mercedes Benz W180, přezdívaný též Ponton, dle konstrukce karoserie, jde o první seriově vyráběnou samonosnou karoserii od firmy Mercedes Benz AG, zde ve verzi kupé. Tento model W180 s označením 220 S se vyráběl v letech 1957-1959, počet vyrobených kusů se zastavil na čísle 1,251, což činí právě z verze coupe to sběratelsky nejcennější – prosím nezaměňovat s verzí cabrio, které sice skoro vždy bývají výrobní špičkou TOP-modelové řady, často i tou dražší variantou, nikoliv však v tomto případě, jelikož počet otevřených karoserií byl u tohoto modelu 2.178 ks – tedy jednou tolik vozů.
A jak známo, právě počet vyrobených kusů činí model sběratelsky atraktivním nebo méně a to se samo sebou odráží i na jeho rostoucí cenovce.
Tento vůz byl vyroben v březnu roku 1959 – jde o evropské provedení (deutsche Ausführung ) s označením 220 S coupe, kde S je právě třída vozu ( S Klasse ),coupe – dvoudveřová karoserie, 220 je motorizace M180 – tedy řadový, vodou chlazený šestiválec o výkonu 106 PS s dvojitým karburátorem PAJTA spřažený se čtyřstupňovou mechanickou převodovkou a automatickou spojkou Hydrak, kterých bylo vyrobeno pohuhé 3 procenta ze zmíněných 1,251 ks.
Jde tedy o skutečnou světovou raritu, na jejíž obsluhování musí být řidič vybaven dobrými řidičskými schopnostmi.
Podvozek byl vyvíjen s důrazem na skutečný jízdní komfort. Houpavý a velice pohodlný styl jízdy podtrhují pneumatiky diagonální konstrukce.
Řízení, byť je bez hydraulického servořízení, se ovládá snadno i našim krásnějším polovičkám. Bubnové brzdy na rozdíl od řízení jsou vybaveny posilovačem a jsou velmi dobře fungující.
Celkový pocit z jízdy je odpovídající době zrodu tohoto auta, kdy rozhodně tehdy patřil mezi automobilovou špičku a s jeho cenovkou byl pořizován tehdy pouze movitými a dobře situovanými zákazníky.
Interiér vozu je stvořen z pravé kůže, přístrojová deska pak z pravého dřeva. Po důkladném seznámení s vozem nikoho nepřekvapí, že auto je poctivost sama a že se tehdy ve Stuttgartu opravdu na ničem nešetřilo.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): A jak se dostal Mercedes Benz až na červený koberec Automobilových klenotů?
Vůz jsem pořídil do své početné sbírky v roce 2017 a byl zakoupen ze soukromé rodinné sbírky ženevského bankéře. Po následném vyclení je jedním z mých nejoblíbenějších automobilových klenotů mé sbírky. Automobilem jsem byl na mnohých soutěžích, setkáních a rallye a to nejen v České republice, ale i v zahraničí jako např. MB Tour na Slovensku, na srazu Klubu Zabytkowych Mercedesow v Polském Konine, na srazu historických vozidel v rakouském Grazu, německém Mnichově, švýcarském Oberweningenu nebo italském Milaně.
I přes jeho stáří dosud najezdil jen 136 tisíc průkazných kilometrů a je kromě druhého laku v originálním stavu.
A pokud mohu – vůz může za konkrétních platebních podmínek změnit svého majitele. Ano, slyšíte dobře – tento skvost je na prodej. Proto nepropásněte tuto skvělou investiční příležitost, která vám nejen zhodnotí vaši investici, ale bude dělat velkou radost na všech srazech i při jízdě samotné.
Popis vozidla – Porsche 928 S4 je výkonné grand tourismo, které bylo vyráběno společností Porsche v letech 1977 až 1995. Tento model nabízel osmiválcový motor umístěný vpředu s výkonem posílaným na zadní nápravu, což bylo pro značku Porsche zcela nové konstrukční pojetí. V roce 1986 byl tento model s maximální rychlostí 277 km/h nejrychlejším sériově vyráběným automobilem na světě.
Vozidlo patřilo Jaroslavu Juhanovi, což byl český závodník, milovník automobilů, obchodník a konstruktér.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Vozidlo v originálním stavu, původní lak, mimořádně zachovalý interiér.
Popis vozidla – Renault Alpine A110 1600 S je legendární sportovní automobil, který byl vyráběn ve Francii v 60. a 70. letech 20. století. Tento model s motorem umístěným vzadu a pohonem zadních kol se vyznačoval lehkou stavbou a vynikající ovladatelností. Alpine A110 1600 S slavilo úspěchy na rallyových tratích a dodnes si udržuje své místo mezi ikonickými sportovními vozy své doby.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Vozidlo v originálním stavu.
Popis vozidla – Aston Martin DB6 je luxusní automobil vyráběný společností Aston Martin v letech 1965 až 1970. Jedná se o elegantní gran turismo s dvoudveřovou karoserií typu coupé. Model DB6 je poháněný výkonným řadovým šestiválcovým motorem. Tento model je známý svým luxusním interiérem a vynikajícími jízdními vlastnostmi, což ho činí oblíbeným mezi sběrateli a automobilovými nadšenci.
Aston Martin DB6 si získal oblibu nejen u britské královské rodiny. Mezi další slavné osobnosti patří Mick Jagger, Paul McCartney nebo modelka Twiggy.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Vůz udržován v perfektním optickém i technickém stavu.
Popis vozidla – Zakázková karoserie typu supersport byla vyrobena v jediném exempláři pro Pražský autosalon 1927. Waltrovka jím odkazovala na sportovní úspěchy továrního jezdce Jindřicha Knappa a chtěla nabídnout domácí klientele supersport za výhodnější cenu než evropská konkurence. Záměr továrně nevyšel a jediný vyrobený kus používala k cestám za hranice všedních dnů přítelkyně továrníka Tennyho Kumpery.
Originalita vozidla – které části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Kompletní původní podvozek typu P3 včetně agregátu pochází z roku 1927. Karoserie se nedochovala. Její kopie je vyrobená původní technologií dle dobové dokumentace a fotografií.
Popis vozidla – Vůz z poválečné série cca 710 vozů většinou z dílů za války tajně poschovávaných, datum zhotovení 1. 4. 1946. Dle dostupných podkladů byl automobil v té době prodán bez prostředníka přímo novému majiteli, kterým byl pa Dr. Pivrnec, což byl jeden z konstruktérů Jawy. Další historie vozu zatím není známa.
Na počátku 80. let byl vůz již v nepojízdném a zuboženém, byť téměř kompletním stavu, zakoupen členy Veteran Car Club Čerčany od soukromého majitele z Moravy. Renovace ale nebyla zahájena, došlo pouze k přirozebrání vozu. V roce 2017 byla zahájena renovace, velmi nákladná a skončila v roce 2023, dodělky ještě v letošním roce.
Většina dílů je původních.
Popis vozidla – Automobil renovován v devadesátých letech, všechny základní díly automobilu -původní, renovované.
Automobil absolvoval čtyři ročníky závodu 1000milčeskoslovenských v letech 2018 – 2022,
2019 a 2020 vítěz kategorie, v celkovém pořadí nejlépe 4. místo jako automobil s nejmenším obsahem ve startovním poli.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Originalita téměř nulová, všechny součásti automobilu renovovány. Před čtvrt stoletím.
Od té doby nájezd cca 40.000 km, minimum poruch, větší část nájezdu v závodním tempu.
Motor, převodovka, karburace a zapalování bez úprav.
Absolutní vítěz prvního ročníku Automobilové klenoty 2018.
Popis vozidla – Jedná se o velmi původní vůz, který je dle výrobních čísel rámu, motoru a provedení jeden z prvních, který byl vyroben v nové řadě Jawa, pod označením Minor I. Ještě nese prvotní odlišnosti od pozdějších vozů, jako například ozdobena lištou na přední kapotě. Tento konkrétní kabriolet se podařilo zachránit před vývozem do Švýcarska za pět minut dvanáct. Toto auto má zdokumentovanou historii od výrobní a prodejní knihy, starý technický průkaz. Dále je doložena katalogová barevná kombinace čalounění a barvy karoserie.
Popis vozidla – Prvním majitelem tohoto vozu byl Karel Tregr z Terezína, který si automobil převzal 20.05.1939 u zástupce značky JAWA v Bohušovicích nad Ohří. Válku a poválečné období vůz přečkal v Praze, kde jeho stopa mizí. Další historie se začíná psát rokem 2012, kdy byl zakoupen současným majitelem a uveden do provozuschopného stavu. Od následujícího roku se tento roadster pravidelně účastní všech akcí AUTO JAWA KLUBU ČESKÁ REPUBLKIKA, závodů veteránů doma i v zahraničí a vrcholem je 2. místo v kategorii do 750 cbm a celkové 9. místo v závodu 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH v roce 2019.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Původní vozidlo renovované v 90. letech minulého století, šedomodrý metalický lak nahradila bílá barva, kožené čalounění nahrazeno koženkou. Vůz má označení ze soutěže 1000 MIL ČESKOSLOVENSKÝCH.
Popis vozidla – Automobil byl vyroben dne 13.5.1938 zástupcem Jawv panem Břenem a jeho první majitel byla Revírní bratrská pokladna Moravská Ostrava.
Jedna z prvních limuzín ještě bez zvětšeného zavazadlového prostoru /bez zvaného batohu/. Jawa klub se snaží zmapovat dochovaná auta Jawa a zatím objevena pouze dvě tato provedení z původních asi 300 kusů. Automobil nikdy nebyl odhlášen z registru vozidel a proto je na bílých značkách.
Popis vozidla – Když chce tak i jede
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Vše původní.
Popis vozidla – zvláštnosti, jedinečnost, historie: Z 4 IV. série. od vyrobení najeto pouze 30.000 km.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): na vozidle původní čalounění, elektroinstalace, motor, převodovka bez oprav. Na vozidle pouze nový lak.
Popis vozidla – zakoupeno v roce 2013, v roce 2014 kompletní renovace Účastník závodu 1000 mil československých v roce 20121,2022 a 2023
Originalita vozidla – které části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): vozidlo po kompletní renovaci, všechny díly jsou původní
Popis vozidla – jedná se o jednu z karosářských variant vyráběných továrnou
Vozidlo vyrobeno v roce 1929. Je v rodině od roku 1930 a provozuje ho již 4 generace. Vozidlo je stále v původním stavu, nikdy nebylo renovováno a jsou prováděny pouze nutné opravy. Jedná se o čtyřsedadlovou limuzínu. Zvláštností vozdila je to, že se celá pevná konstrukce střechy dá sundat a vozidlo je možno provozovat jako kabriolet (roadster).
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vozidlo je v originálním stavu, pouze udržované a opravované. Vozidlo je v majetku rodiny již mnoho desetiletí.
Popis vozidla – Jedná se o jednu z karosářských variant vyráběných firmou.
Jedno z posledních smontovaných vozidel typu Z18. Historie vozidla doložena od druhé světové války včetně technického průkazu vystaveného za protektorátu. Vozidlo je renovováno. Je poháněno dvoutaktním deflektorovým vodou chlazeným dvouválcem.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Vozidlo proběhlo kompletní renovací z vraku. Podvozek, mechanické části a kabina renovace. Ložná plocha nová výroba.
Popis vozidla – jedná se o jednu z karosářských variant automobilu Z18. Vozidlo vyrobeno v roce 1928 a je renovováno. S karoserií roadster bylo vyrobeno malé množství vozidel tohoto typu. Vozidlo je poháněno dvoutaktním deflektorovým vodou chlazeným dvouválcem.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Podvozek, motor originál, karoserie částečná dostavba + celková renovace.
Popis vozidla – jedná se o jednu z karosářských variant automobilu Z18
Vozidlo vyrobeno v roce 1928 a je renovováno. Jedná se o čtyřsedadlové otevřené vozidlo se dvěma dveřmi. Vozidlo je vybaveno plátěnou střechou bez bočních oken. Je poháněno dvoutaktním deflektorovým vodou chlazeným dvouválcem obsahu 995ccm a výkonem 18 HP.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Podvozek, motor atd. originál, karoserie renovace a částečná dostavba.
Popis vozidla – Z 12 sportovní závodní vůz prototyp . jediný vyrobený kus.
Některá sportovní a závodní vozidla byla postavena pro reklamní účely. Jedním z nich byl Z 12 SPORT, který byl v podstatě prototyp a existoval pouze jediný kus. Tento automobil byl zrekonstruován v roce 1926 a vyroben 1927.
Byl potom používán v různých soutěžích jako například ,, 1000 mil československých,, Brno – Soběšice´´ a ,, Zbraslav Jíloviště´´. Továrna se také rozhodla zúčastnit závodů na okruzích jako byla ,, Velká cena Brna´´ a celá řada dalších akcí.
Tento automobil se objevil na konci čtyřicátých let a byl zakoupen známým sběratelem a restaurátorem klasických automobilů Václavem Kafkou sen. V jeho držení byl vůz poprvé zrekonstruován a poté aktivně využíván. V roce 1973 byl vůz v rámci aukce klasických automobilů v Plzni vydražen významným sběratelem do Rakouska v nepojízdném stavu.
Z12 potom několikrát změnila majitele. Poslední rakouský majitel vůz během devíti let pracně obnovil a zrestauroval. Potom se s ním účastnil mnoha výstav a soutěží v Rakousku.
Asi deset let s tímto majitelem jednal Jiří Hladík jun. z YOUNGTIMER CLASSIC, aby se toto vozidlo vrátilo zpět do ČR. To se povedlo a 19. prosince 2023 byla Z12 převezena z Vídně do YOUNGTIMER GALLERY a získala nového českého majitele.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Byl vyměněn a repasován motor – Dipl.Ing Martin Slancar Austria Repase karoserie – firma KFZ HAGL Austria.
Pneu dodala Moser-Reife Austria
Popis vozidla – První sériově vyráběný automobil v Brně.
U vozu DISK byly použity moderní prvky – byl užit čtyřválcový dvoudobý motor vlastní konstrukce, modifikován z původního motoru pro Omegu, má tuhou samonosnou čtyřmístnou karoserii, frikční převodovku 5 + 1 se sloučeným ovládáním řazení/spojka,
planetovou převodovku řízení.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): vůz vybaven původním motorem a rekonstruován dle kompletní výkresové dokumentace.
Popis vozidla – Výrobce: Ing. arch. Václav Král – od 50. let kreslil a psal do motoristických časopisů, pro mnohé československé firmy kreslil „rentgenové obrazy“ jejich výrobků, věnoval se propagační grafice. V 70. letech se představil jako tvůrce závodních automobilů značky Metalex. Vytvořil karoserie závodních vozů formule Easter a Mondial, Škoda Buggy a Spider a dalších více než 20 vozidel.
Mezi nejznámější Králova díla patří super-sporty: Tatra MTX V8 (1991, vyrobeny 4 kusy), Innotech Mystero (1995, vyroben 1 kus), Dioss Rebel (1995, vyrobeny 3 kusy, dochovány 2) a luxusní Tatra Prezident. Tatra MTX V8 je držitelem českého národního rychlostního rekordu. Rekord 265 km/h se Supertatrou o objemu čtyři litry a výkonu 320 koní vytvořil Ing. Petr Bold na bývalém letišti Hradčany u Ralska.[1] Jeho studie vozu Laurin & Klement z roku 1991 drží český rekord vozidla s nejnižším odporem vzduchu (CX = 0,17).
Věnoval se i průmyslovému designu – balicí stroje, laminovací stroje, obří postřikovač, jemnořezná pila, počítače, vrtačky, motory, výrobky pro domácnost, hračky. Byl velkým propagátorem „filozofie spotřebitelské skromnosti“ v dopravě.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Zakázka Antonína Charouze, který vlastnil továrnu JAWA na studii automobilu pro začínající závodníky. Vůz je vyroben ve fázi maketa z dřevěné překližky s finální úpravou v šedivém odstínu.
Popis vozidla – Vůz byl postaven v roce 1973 a vznikl přestavbou vysloužilé formule F3 ing. Pauera. Vůz převzal příhradový rám s Nápravami. Karoserii A.Patlejch vyrobil novou z laminátu podobnou formulím Škoda. Hlavní změna se týkala agregátu. Do vozu zabudoval motor VAZ 2101 a převodovku Škoda. Premiérový start proměnil A.Patlejch ve vítězství. Po úspěchu V Polsku a Německu získal celkové vítězství v PMP pro rok 1973.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vozidlo bylo zrenovováno v dílně Jaroslava Práška a účastnilo se pravidelně závodů.
Popis vozidla – Hliníkový řadový šestiválec DOHV o objemu 4 482 ccm se suchou skříní a výkonem 240ks, tři dvojité karburátory Solex, čtyřstupňová předvolba Wilson, nezávislé zavěšení předních kol s příčnými rameny a příčným listovým perem, aktivní zadní náprava s poloeliptickými listovými pery a čtyřkolové hydraulické bubnové brzdy Lockheed. Rozvor: 2 500 mm.
Historie:
Nalezeno v Alžíru a dovezeno zpět do Evropy v 60. letech 20. století.
Nejlepší umístění: 25. května 1952 12 Hours of Casablanca, 1. místo. posádka Charles Pozzi/Lucien Vincent.
Popis vozidla – Vystavený vůz má věrnou podobu vozu č. 59, se kterým v roce 1949 absolvovali úspěšně závod 24 hodin Le Mans Ivan Hodáč a francouzský závodník a dovozce českých aut a motocyklů do Francie Jacques Poch.
Auto mělo několik atypických prvků, národní francouzskou modrou barvu, dvě nalévací hrdla pro benzín, kryt sání karburátoru, individuálně upravenou masku a chladící otvory v přední části karosérie. Vůz tehdy dojel ve třídě třetí a celkově obsadil 13. místo.
S tímto vozem absolvovala posádka Jaroslava Větvičky úspěšně závod Le Mans Classic 2023, kde dojela na slušném 54. místě.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): V 50. – 60. letech vznikla řada individuálních staveb tohoto typu vozu vhodného pro závodění. Přesná historie vozu není známá, rám a karosérie jsou původní, vůz je po brněnském mechanikovi a závodníku Rybovi.
Popis vozidla – Tovární okruhový speciál, v letech 1949-56 s ním závodili převážně Jaroslav Netušil a Miroslav Fousek, v letech 1958-1963 svazarmovští jezdci Cipra, Rieger a Reinke. Vůz je účastník 24h Le Mans 1950 s posádkou Václav Bobek – Jaroslav Netušil, a také posledních dvou ročníků Le Mans Classic s posádkou Kafka – Velebný.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
Maska, pravý větrný štítek, přístroje, čalounění.
Popis vozidla – Závodní automobil Z18/S byl postaven v roce 1927 v Československu brněnskou Zbrojovkou.
Konstrukce vozu byla výjimečná – dvoudobý motor byl vybaven mechanickým kompresorem
a šoupátkovým rozvodem sání. Tím bylo dosaženo vysokého výkonu, díky kterému byl vůz
velmi úspěšný na závodních tratích, v roce 1930 jako první čs. závodní vůz startoval
na okruhu Nürnburgring. Pro mimořádný řev motoru bývá označován jako „Pekelník“.
Další informace – V roce 1927 se v brněnské Zbrojovce narodil vůz, který byl na svoji dobu výjimečný. Byl to sportovní automobil, zpočátku označen jako Z18S (event.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Původní motor, části rámu, obě nápravy, převodovka, část původních přístrojů, řízení a brzdy zrenovovaná karoserie, chladič a část rámu.
Popis vozidla –
Úspěšné sportovní vozidlo, které je slabší sourozencem 8-válcového Bugatti T35. Auto je kompletně zrenovované z dochovaných mechanických částí.
Popis vozidla – Představitel německé předválečné produkce, výkonný šestiválec, hydraulické brzdy.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vůz byl obnoven v roce 2010 z plně originálních dílů, nové je čalounění a střecha.
Popis vozidla – Ikonické Porsche 911 první série označované jako F-Model bylo základem celé modelové řady 911.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vozidlo pochází ze sbírky ENGINE CLASSIC CARS GALLERY.
Jedná se o mimořádně zachovalý kus, který je udržován v originálním stavu.
Popis vozidla – Karoserie obroušena na plech, 3 vrstvy nového laku, všechna kola kotoučové brzdy, manuální rychlostní převodovka, radio Becker Mexice, které se dávalo do modelu SE.
Originalita vozidla – motor orig. Tausch od Mercedes Benz Stuttgart, najeto 45 500km, nové prahy, všechny těsnící gumy, vetn gum skel, auto bylo renovováno dle potřeb.
Popis vozidla – Jedná se o vůz z počátků výroby automobilky Porsche ve Studgartu, se samonosnou ocelovou karoserií.
Zajímavostí je tehdy výrobně komplikované jednodílné lomené přední sklo zlepšující aerodynamiku.
Další zvláštností je vzduchem chlazeným motor typu boxer s protilehlými válci v zadní části vozu.
Model se vyznačuje výbornou aerodynamikou podtrženou šípovitým předním sklem.
Vůz má belgický původ a byl zakoupen ve velice žalostném stavu, jeho renovace byla proto časově i finančně náročná.
Popis vozidla – Vozidlo bylo dokončeno v dílnách společnosti Pinin Farina v Miláně v roce 1953. Je jedním z celkových 100 vyrobených
kusů a jedním z 36 přeživších. Už v průběhu roku 1953 bylo vybaveno certifikátem originality a brzy poté zamířilo k prvnímu majiteli. Vůz následně vystřídal v domovské Itálii několik majitelů. Zajímavostí je, že všichni byli Italové.
Poté, co proběhla důkladná renovace, během níž byl vůz opět nalakován původní barvou Rosso Matador a dostal nový béžový interiér s tmavě hnědým prošíváním, získal další důležité certifikáty, nutné k účasti v závodu Mille Miglia. Té se vůz s
majitelem z Brescie úspěšně účastnil v květnu 2017. Následně se vůz objevil v aukci společnosti RM Sotheby´s v Paříži, kde ho v únoru 2020 pořídila společnost Portu Gallery. Doplníme, že vůz má certifikát originality Auto Club d´Italia a certifikát ASI.
V roce 2022 proběhl velký servis (kapaliny, brzdy, táhla řazení atd., oprava originálního výfuku) a následně se vůz blýskl vítězstvím v soutěži elegance v rámci The Most Classic. V poslední době dochází k občasnému „provětrání pístů“ a vůz se objevil například v časopise Evo Polska.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Kromě přídavného benzinového čerpadla, které nahrazuje původní mechanickou pumpu na motoru si nejsem vědom ničeho, co by nebylo přesně tak, jak má být.
Popis vozidla – Riley série RM byla vyvinuta a představena před 2. světovou válkou v roce 1937, avšak výroba byla zahájena až po válce v roce 1945. Výroba probíhala v letech 1945-1949 v Coventry a poté byla přesunuta do výrobního závodu MG v Abingdonu, kde se tento model v modernizovaných variantách vyráběl až do roku 1955.
Byl to poslední model vyvinutý nezávisle Riley, před sloučením Rileyho a nového vlastníka Nuffield s Austinem v roce 1952 za účelem vytvoření BMC. Tímto skončilo 63 let nezávislé výroby automobilů této značky.
Tato verze RMF je považována za poslední a nejlepší poválečné skutečné Riley a v závěru výroby této řady vzniklo za 20 měsíců výroby pouhých 1050 kusů, což z něj činilo jeden z nejvzácnějších modelů této řady.
V průběhu výroby vniklo několik variant řady RM, nejdříve s motory 1 1/2 – řada RMA, později modernizovaná do RME a vozy s motory 2 1/2 Big Block začaly modelem RMB a po modernizaci vzniklo RMF, dále se vyráběl cabriolet RMC a Drophead RMD.
Tento vůz je vyroben v roce 1953, je ve velice zachovalém stavu, nebyl nikdy celkově renovován a byl udržován jen svými majiteli v provozu dílčími opravami, což dokazuje bohatá dokumentace účtů za díly.
Vůz má skvělé jízdní vlastnosti, dostatečný výkon 100PS a maximální rychlost 150 km/h.
Jízda s ním je skutečným zážitkem a vůz budí při projížďkách zaslouženou pozornost.
Popis vozidla – Maximální rychlost základního typu XK120 je 195 km/hod (120 mph), tohoto vozu je přes 210 km/hod. Ve své době to byl nejrychlejší sériově vyráběný vůz na světě.
Vůz byl prodejcem Jaguarů v Los Angeles prodán dne 8.července 1953 panu Jamesi K. Smithovi.
Současný majitel koupil vůz v létě 2022 v Kitzbühelu v Rakousku od Lothara Lanze, ředitele největšího evropského vydavatelství Axel Springer, předchozím majitelem byl německý hodinář Gerd-Rüdiger Lang, zakladatel společností Chronoswiss a Lang 1943.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené):
V tomto automobilu není původní motor z typu XK120 SE, ale závodní motor z typu XK120 C (C-type), s kterým v letech 1951 a 53 zvítězil Jaguar v závodě 24 hodin Le Mans.
Popis vozidla – V roce 1937 byl uveden model Cord 812 s kompresorem, vyvinuli jako moderní, futuristické a extravagantní auto své doby.
Byl to první americký vůz s pohonem předních kol, motorem přeplňovaným kompresorem a elektromagneticky ovládanou převodovkou. Dodával se také s delším rozvorem náprav (3353 mm). Některé prameny uváděly výkon motoru 170 HP, skutečný byl údajně až 195HP.
Při konstrukci modelu Cord 810 v roce 1935 vytvořil Gordon Buehrig jeden z nejrevolučnějších amerických automobilů. Svůj „nový, originální a ozdobný design“ si dokonce nechal patentovat. Jeho přední část připomíná (americkou) rakev, čímž si vysloužil přezdívku „nos rakve“. Mřížka chladiče byla často přirovnávána k rádiu. Přední světlomety byly výsuvné, upravené z přistávacích světel letadel Stinson. Světla se zatahovala mechanicky otáčením dvou malých klik, na každé straně přístrojové desky byla jedna, ty mechanicky pomocí lanek ovládaly světlomety.
Popis vozidla – 1. majitel – Středomoravské elektrárny Přerov,
Tento exemplář je 3. od konce výroby již se silnějším motorem 3,4L.
Vůz po dvacetileté detailní renovaci představen v galerii DOX v roce 2014.
V r. 2014 na zvláštní pozvání účast na Concours d´elegance Pebble Beach USA
(vítězství ve třídě, „Special Display“ –zvýrazněná pozice pro asi 3 dvojice vozů z 220)
Další zahr.- 2015 Concours Schloss Dyck (D) – pozvání, vítězství ve třídě
Prestižní výstava „Cars“ – Victoria & Albert Museum Londýn – zvláštní pozvání
Tuzemské – 2x Legendy – 2x nejkrásnější vůz soutěže.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): – snímací rampa s SPZ a přídavné sklopné koncové lampy (vše na výstavě odstraněno)
– přídavný demontovatelný filtr oleje.
– jinak vše do posledního spínače původní vč. výbavy a nářadí.
Popis vozidla – Jediný dochovaný exemplář. Speciální čtyřsedadlový roadster byl vyroben v několikakusové sérii v pražské pobočce Zbrojovky v Praze na Bohdalci.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vůz je v devadesáti procentním originálním stavu. Původní je i kožené čalounění. Motor má tovární parametry negerálkovaného vozu.
Popis vozidla – BMW 315 úspěšný v mnoha závodech jen 242 vyrobených kusů.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Originální vůz, renovováno.
Popis vozidla – vozidlo je opatřeno plnícím kompresorem
Originalita vozidla – které části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Originální podvozek a všechny mechanické části, karoserie postavená nově podle Carbodies ENGLAND ,maska s chladičem a kapota jsou originál.
Popis vozidla – 1. vlastni automobil zn. Swallow, jako pohon je motor od firmy Standard s označením 16HP.
Do Prahy ho přivezl Angličan Patchet. – pracoval jako konstruktér motocyklů (továrna Jawa).
Vlastnil ho také fotbalista Pešek. Tradovalo se, že ho vlastnil i Jan Masaryk (není ověřeno).
Aktuální vlastník od 60.let.
Kompletně původní stav včetně sedadel.
Popis vozidla – V květnu 1933 v Brně na výstavišti předvedl Eugen Wichterle divákům i odborné porotě čtyřmístný faeton Wikov 40. Mezi otevřenými vozy získal vůz zaslouženě první cenu se zlatou stuhou. Jednalo se o jednu z prvních karosářských verzí otevřeného Wikova, u kterého byla rezervní kola umístěna na zádi. Společně se šikmými partiemi přední i zadní části vozu a plynule přecházejícími blatníky v prahy působí vůz stylisticky velmi čistě a opticky vypadá daleko menší, než ve skutečnosti je.
Na konci šedesátých let vůz z pražského vrakoviště zachránil Zdeněk Pruner ze Zlonína. Pokoušel se pak Wikova dát dohromady na zahradě u kamaráda Honzy Jáchyma, dnes už říkáme renovovat, tehdy to bylo spíš opravit a zpojízdnit. Bez garáže a potřebného zázemí se to tak úplně nepovedlo. V roce 1982 Wikova, respektive spíše vrak, získal Stanislav Karger. Ten se k opravě karoserie dostal až se synem po dalších dvaceti letech.
Na štěstí nic zásadního nechybělo. Dnes je vůz už karosářský zkompletován a čeká na další postupné renovační práce.
Popis vozidla – Podvozek č. 35979 vyrobila společnost Mercedes Benz a dne 23.10.1928 jej odeslala do Švýcarska, kde byla u firmy Gangloff opatřena karoserií Sport 4 číslo 2611.
Po dokončení výroby karoserie bylo vozidlo odesláno na Kodaňský autosalon. Po ukončení výstavy v dubnu 1929 bylo vozidlo firmou Mercedes Benz odprodáno prostřednictvím společností Mercedes Benz Zurich panu Hermanovi Schreiberovi, olympijskému vítězi v roce 1936 v bezmotorovém létání.
V roce 1934 se stal majitelem vozu Gustav Bader, v roce 1947 Hongg Blickenstofen. V roce 1958 bylo vyvezeno do USA. Odkud ho v roce 2006 koupil pan Markus Kern, který začal vůz částečně renovovat. Veškerá historie majitelů je podrobně doložitelně zmapována.
V roce 2018 vůz zakoupili současní majitelé František a Robert Kudelovi. Vůz byl v jejich renovační dílně po 3 letech kompletně zrenovován a uveden do původního stavu. Celkový podrobný průběh renovace je zaznamenám v samostatné knize.
Vloni v roce 2023 se účastnil srazu a jízdy kompresorových mercedesů po Německu a výstavy v Kalifornii Concours Elegance Pebble Beach.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Veškeré části, díly podvozku i karoserie jsou původní vyjma úpravy- uvedení do původního stavu zadní části karoserie. V USA byla nahrazena kufrem na zavazadla.
Popis vozidla: Hispano Suiza H6B dle prodejních záznamů byl dne 7. 5. 1925 prodán paní de Bernechia a odeslán do slavné karosárny Jacques Saoutchik, kde vytvořil tuto pozoruhodnou karoserii. Jacques Saoutchik věnoval velkou pozornost na každý detail a luxusní karoserii. Dále je vůz vybaven světlomety a otočným hledáčkem Bleriot a přístroji Jaeger na přístrojové desce.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vozidlo bylo v letech 2024-2024 profesionálně renovováno s maximálním zaměřením na dodržení originality vozidla. Vůz v této době dostal nový vínový kabát, který vyniká s elegantní karoserií Jacques Saoutchik.
Popis vozidla – André Dubonnet během první světové války měl příležitost seznámit se s vůdci Société Anonyme des Établissements Nieuport a Hispano-Suiza . S posledně jmenovanou společností v poválečném období také závodil v automobilových soutěžích a vyhrál prestižní podzimní Grand Prix v roce 1922 na nově vytvořeném okruhu v Monze.
Hispano Suiza H6C Tulipwood je vozidlo speciálně navržené pro závody.
Karoserii typu torpéda je vyrobena z jemného magnóliového dřeva, komerčně známého jako „Tulipwood“; jméno pak také převzalo auto.
S tímto „torpédem“ se v roce 1924 Dubonnet umístil na 5. místě v Coppa Florio na okruhu Madonie a zúčastnil se XV Targa Florio a získal čestné 6. místo, navzdory velkorysým rozměrům vozu, které rozhodně nebylo optimálním pro takové závody.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Vozidlo svůj život začlo jako Hispano Suiza H6C Skiff. V letech 2022-2023 byla karoserie přestavěna z původní Skiff na Nieuport Tulipwood Torpedo (Dubonnet Tulipwood).
Popis vozidla – Šoupátkový motor knight.
Popis vozidla – Vozidlo bylo dovezeno v roce 2008 z Francie.
V letech 2016-2017 bylo renovováno na Veterán klinice při Chropyňské strojírně.
Originalita vozidla – některé části nejsou původní (upravené nebo nově vyrobené): Při renovaci vozu, byly použity výhradně originální díly.
Popis vozidla – Automobil renovován v USA asi v roce 1980, dnes je s patinou.
V roce 2012 dovezen do Velké Británie a v roce 2015 zakoupen přes německého prodejce do ČR. 4 x absolvoval jízdu London Brighton. Jedná se o první dvouválec vyrobený v USA, má 3 rychlostní převodovku.
Dřevěná karoserie a rám – Wood Car.
Originalita vozidla – Auto má certifikaci původnosti z Royal Auto Clubu London. Pouze karburátor není originální – je pod podlahou.